BIENVENIDA

He aceptado el catolicismo desde la libertad de mi pensamiento, y soy tolerante con los demás, como también me gusta que lo sean conmigo. Soy hija, madre y abuela,y también esposa, mi edad no creo que sea importante. He sido alumna de la Escuela de Navales y después de ser administrativa, he vuelto a las aulas de la Universidad, no por obligación sino por gusto.
Pinto un poco, escribo un poco y compongo música.
Me gusta la música, el arte, la cocina y un largo ect. de cosas. Y me gusta vivir la vida intensamente.

miércoles, 5 de septiembre de 2012

ARTÍCULO DE XULIO VALCACÁRCEL


Hago un paréntesis en mi blog, pero continuaré.
Hoy tengo el honor de presentar un excelente artículo (completo) de mucho interés para el tema que estoy abordando, del periodista Xulio Valcárcel, que muy generosamente a accedido a compartirlo conmigo.
El artículo salió en Nordesía, suplemento del Diario de Ferrol.
Gracias Xulio.

Nordesía 5 de Agosto 2012
por Xulio Valcárcel
Rompendo coas leis, os costumes e o sistema de valores do seu tempo, Xesús protexe e
defende as mulleres. Dignifica a muller en grao idéntico de respecto e comprensión que
o do home es acéptaas como discípulas.
Xesús e as mulleres
A Igrexa oficial non tardaría en “corrixir” ao Mestre, mantendo a submisión e a discriminación da muller
Grazas, Señor, por non
terme feito muller”,
rezan aínda cada mañá
os xudeos ortodoxos e rezaban
os xudeos todos na época de Xesús.
Pola súa banda a muller, respondía:
Grazas, Señor, por terme
criado segundo a túa vontade”.
A submisión, inferioridade e
marxinación da muller no tempo
de Xesús era manifesta. Retirada
ás faenas domésticas, non podía
acceder á cultura nin estudar os
textos sagrados; debía permanecer
coa cabeza cuberta e non falar
con ningún home pola rúa.
Mentres os homes podían repudiar
á muller en calquera momento,
a muller non podía pedir o
divorcio por moito que fose o desafecto
e graves as liortas e os problemas
conxugais. A súa palabra
valía tan pouco que non podía ser
testemuña nun xuízo, e a posición
discriminatoria ante a Lei, escandalosa:
sorprendida en adulterio,
lapidábana. O compañeiro, nin
era xulgado.
No Libro do Eclesiastés, lemos:
É preferíbel a malicia dun home
ao ben realizado por unha muller”.
Ben é certo que esta situación
opresiva e inxusta non era exclusiva
do xudaísmo. O panorama
noutras culturas non era menos
desolador. Platón negáballe calquera
virtude e sostiña que
sexualmente eran preferibles –el
sabería por qué– os mozos ás mulleres.
O mesmo cabe dicir de Aristóteles,
de quen bebe Tomás de
Aquino para establecer unha concepción
que perdurará en Occidente
durante séculos, ou de San
Agostiño, libertino na mocidade e
intolerante de maior.
Non é necesario continuar coa
lista de estulticias e agravios. Baste
dicir que nun contexto misóxino,
inxusto e oprobioso, Xesús defende
e dignifica a muller en grao
idéntico de respecto e comprensión
que o do home.
Frecuenta a compaña feminina,
predica para elas (algo prohibido)
e acéptaas como discípulas.
Xesús aproba a María, irmá de
Marta, cando deixa os labores domésticos
para escoitalo, permite
que unha prostituta lle lave os pés
con esencias e defende á muller
adúltera.
A defensa da muller adúltera é
tan decisiva que botou varios séculos
sen ser incorporada aos
Evanxeos. Debido á consideración
tan grave que tiña o adulterio, as
primeiras comunidades cristiáns,
en desacordo coa defensa feita
por Xesús da “pecadora”, optaron
por eliminar esa pasaxe. (Foi no
Concilio de Trento, cando se reincorporou).
Asemade, Xesús maniféstase
contrario á pena de morte,
cando o propio estado Vaticano a
mantivo vixente até os anos setenta
do pasado século, derrogada
logo do Concilio Vaticano II.
Como ben di Juan Arias, “Xesús
puido deixar que se cumprise a
Lei, que lapidaran á muller limitándose
a bendicila e perdoala
mentres agoniaba, como fan hoxe
os capeláns católicos ante os condenados
á cadeira eléctrica ou como
fixeron en todas as guerras
ante os fusilados ou á porta dos
fornos crematorios”.
Pero esa actitude comprensiva,
solidaria e indulxente de Xesús cara
á muller, non tardaría en ser
corrixida polos ideólogos posteriores,
empezando por San Paulo,
que ignora a presenza das mulleres
acompañando a Xesús na Cruz
e que avogou pola submisión da
muller ao marido.
A Igrexa actual impide o sacerdocio
feminino e continúa a ser
profundamente machista e retrógrada
nas estruturas e xerarquías
oficiais.
xulio@xulio.e.telefonica.net

2 comentarios:

  1. Totalmente de acuerdo con el articulo. Cualquier sociedad u organización religiosa o laica que prescinda, sin motivo, de la mitad de su capital humano,relegando a la mujer al papel de sumisión al hombre, jamas podrá llegar al nivel de desarrollo de otras que si lo hagan, además de la dudosa ética de tratar como diferentes dos cosas que son en esencia la misma: seres humanos.

    ResponderEliminar
  2. Un gran acierto, sí, Marimén, el habernos ofrecido este artículo bellísimo, enriquecedor y comprometido, este alegato en favor de nosotras las mujeres, que conformábamos, con los esclavos, las otras víctimas, el grupo de seres de segunda categoría. Ni siquiera eso, pues ¡hasta se dudaba de que tuviésemos alma! Siempre menores de edad, sin capacidad para tomar decisiones y hasta ayer mismito, privadas del derecho de abrir una cuenta bancaria, por ejemplo, o de viajar.
    Y yo, que soy una mujer apasionadamente orgullosa de serlo, por lo que cada día doy gracias a Dios, no puedo menos que escribir unas líneas para agradeceros, a Xulio, a quien admiro, y a ti, mi entrañable Marimén, el compartir con nosotros, vuestros lectores, este artículo lleno de sensibilidad, y al mismo tiempo, haceros llegar hasta qué punto me habéis conmovido.

    Gracias,
    Marisé

    ResponderEliminar